Menu Ga naar hoofdinhoud

Centrum voor Moeder- en Kindbescherming

Verbetering van de voedingstoestand van jonge kinderen

2010 à 2013
Bu / Plateau des Batekes, Democratic Republic of the Congo

Context

De dorpelingen van Bu – Bateké Plateau- lijden vooral onder het gebrek aan water, elektriciteit en sanitaire voorzieningen. De gezinnen beschikken niet over voldoende middelen van bestaan en er is geen werkgelegenheid. Vrouwen worden meestal in de steek gelaten door hun echtgenoten, die vaak onderweg zijn in het kader van hun activiteiten voor de productie van houtskool.
Een aanzienlijk aantal kinderen en moeders is ondervoed en verkeert in een alarmerende gezondheidstoestand.

Begunstigden

Jonge kinderen van 0 tot 3 jaar en hun moeders.

Doel

Amélioration de la situation nutritionnelle de très jeunes enfants de 0 à 3 ans dans le village de Bu, Plateau des Batekes en RDC

Resultaten

2011: voorlopige oprichting van een voedingscentrum in een bestaande kraamafdeling, die volledig is gerenoveerd. Ongeveer 65 ernstig ondervoede kinderen werden verzorgd (drie keer per week gevoed, onder meer met lokaal geproduceerd maïsmeel), en kregen een medisch onderzoek, vitamines en gratis verzorging. De zwakste moeders werden ook gevoed en kregen twee keer per maand onderricht in voeding en hygiëne.

2012: consultatie van zuigelingen en regelmatige huisbezoeken, distributie van evenwichtige maaltijden aan zieke kinderen, aankoop van geneesmiddelen (met gratis medische verzorging), bewustmaking van vrouwen over hygiëne, diëtetiek, gezinsplanning, enz.

2013: bouw van een keuken en een overdekte refter en bijbehorende uitrusting. Bouw van een kleine visvijver als bijdrage aan de voorziening van het centrum met verse eiwitten.

Acties

Zowel nationaal als internationaal willen we jongeren de best mogelijke toekomstkansen bieden.
Wij ondersteunen projecten door concrete acties op het terrein met onze partnerorganisaties.

• # Zelfvertrouwen

Burgerschapsjaar om te bouwen en gebouwd te worden

Vrijwillige burgerdienst

Burundi

• # Onderwijs & opleiding

REMA Ziekenhuis & St Michael Paramedical School

Bouw en exploitatie van een referentieziekenhuis in Ruyigi

Rwanda

• # Onderwijs & opleiding

MWIZERO

Begeleiding van Burundese universiteitsstudenten die naar Rwanda zijn gevlucht
Al onze acties bekijken

Hoe ondersteunen we
onze projecten?

Steun de projecten die voor u belangrijk zijn door een donatie, een legaat of door beschermheer van de Stichting te worden.

Schenken
Nl