Institutionele steun voor M’Lop Tapang

Holistische ondersteuning voor kwetsbare kinderen in Sihanoukville

2018 à 2021
Sihanoukville, Cambodia

M’Lop Tapang is actief in Sihanoukville, een stad met ongeveer 212.000 inwoners, waarvan meer dan de helft jonger is dan 18 jaar. Naar schatting 21,4% van de bevolking leeft in armoede, waardoor een groot aantal kinderen op straat leeft en werkt.

En deze situatie is sinds 2017 dramatisch verslechterd, met de massale komst van 300 Chinese bedrijven en 90.000 Chinese staatsburgers… Dit alles heeft geleid tot een verschrikkelijke toename van het aantal kinderen dat aan het werk wordt gezet en de school verlaat, het aantal gevallen van mensenhandel, de kosten van huisvesting (+ 400%) waardoor deze onbereikbaar worden voor een groot aantal Cambodjaanse gezinnen die gedwongen worden de stad te verlaten,…

Kwetsbare kinderen en jongeren van 0 tot 24 jaar en hun gemeenschappen.

Par l’intermédiaire de la Fondation EPIC, la FJFP a apporté un soutien global à M’Lop Tapang, pour la mise en œuvre de l’ensemble de ses programmes :

1. Sensibilisation : premier contact des enfants dans le besoin;
2. Protection de l’enfance : prévention, lobbying, soutien aux victimes, reconstruction et réintégration;
3. Services médicaux : soins gratuits dans sa clinique médicale et dans les communautés lors de tournées de sensibilisation médicale;
4. Education : le programme éducatif aide les enfants et les jeunes qui n’ont jamais été à l’école à rattraper leur retard;
5. Enseignement professionnel : aide les jeunes âgés de 15 ans et plus à trouver un travail décent leur permettant de mener une vie digne;
6. Stratégie d’entreprenariat social à travers un restaurant géré par MLT, un atelier de réparation de moteurs et deux magasins vendant des produits artisanaux.

Meer dan 5.738 kinderen en jongeren hebben geprofiteerd van de steun van M’Lop Tapang, evenals 2.616 gezinnen:

34 mishandelde kinderen begeleid en ondersteund; 49 gehandicapte kinderen begeleid via het “Special needs programme”; 1999 families op regelmatige basis ondersteund; 16 families ondersteund in IGA’s, om hun economische middelen te verbeteren; 538 kinderen ingeschreven in het MLT educatief centrum; 107 jongeren in een beroepsopleiding; 22.404 medische handelingen verricht; 144 druggebruikers begeleid; 825 kinderen die deelnemen aan sportactiviteiten.