SRA Zusters

Een veelzijdig partnerschap ter ondersteuning van het onderwijs en de ontwikkeling van jongeren buiten de kaste

2007 à 2021
Etat du Karnataka, U.S. Virgin Islands

De Indiase jeugd in de staat Karnataka wordt op het vlak van onderwijs geconfronteerd met talrijke problemen die in vier domeinen kunnen worden samengevat: weinig besef van het belang van onderwijs, moeilijke toegang tot onderwijs voor meisjes, gebrek aan een kwaliteitsvol onderwijssysteem, moeilijkheden om werk te vinden door een gebrek aan kwaliteitsvolle en relevante opleidingen.

Daarom steunt de stichting JFP sinds 2007 4 projecten ter ondersteuning van het onderwijs op verschillende plaatsen in de regio Karnataka, in samenwerking met de religieuze gemeenschappen van de SRA-congregatie.

Kwetsbare kinderen en jongeren, meestal “uit de kaste”, wezen en lichamelijk gehandicapten, in de staat Karnataka.

De Stichting JFP heeft 4 SRA-projecten ondersteund:
1. Steun voor kleuteronderwijs in 5 dorpen in Khanapur en sociaal-beroepsopleiding voor 870 kwetsbare meisjes en meisjes van buiten de kaste, waaronder 70 lichamelijk gehandicapten, die profiteerden van opleidings- en empowermentprogramma’s.
2. Socio-professionele opleiding (kleermaken, computers en secretariaatsvaardigheden) in Soraba voor 45 jonge meisjes (18-25 jaar) die van school waren gehaald en voorbestemd waren voor huishoudelijk werk. 45% werd zelfstandig en 40% vond een baan bij een particulier.
3. Bouw van de pediatrische afdeling van het St Ignatius Rural Hospital in Honavar. De steun maakte ook de ontwikkeling van een geriatrische eenheid mogelijk door de opleiding van jonge meisjes die de school hadden verlaten voor geriatrische en palliatieve zorg.
4. Bouw van een Engelse “Medium school” in Santhpur ten behoeve van kansarme kinderen in de regio.

Getuigenissen

K. P. _ Grade 3 student van Deepalaya Primary School

Deepalaya School heeft mij op vele manieren veranderd. Ik kan beter lezen en schrijven. Ik zing, ik sport. Ik ruim mijn spullen op. Ik houd mezelf schoon. Mijn leraren zijn erg aardig en ik mag ze erg graag. Vroeger was ik verlegen en deed ik niet mee aan schoolactiviteiten. Nu doe ik overal aan mee. Ik ben beter geworden in Engels. Mijn leraren hebben me veel geholpen. Dit soort kansen is zeer zeldzaam in een dorpsschool. Dus we hebben veel geluk. Ik hou van mijn school en ik beloof veel te studeren om mijn ouders en leraren gelukkig te maken.
Lire le témoignage complet